Gothic en Risen ontwikkelaar staat voor sluiting
Jan 22, 2024 4:24 PMPiranha Bytes, de bekende Duitse gamestudio die verantwoordelijk is voor de Gothic-, Risen- en Elex-franchises, staat op de rand van sluiting. De ontwikkelaar, een dochteronderneming van THQ Nordic en onderdeel van Embracer Group, kan mogelijk niet langer op steun van deze bedrijven rekenen na recente financiële tegenslagen. De toekomst van Piranha Bytes hangt af van het vinden van een nieuwe uitgever. CEO Michael Rüve van Piranha Bytes heeft aangegeven dat de studio zal vechten om te blijven bestaan en trouw blijft aan hun missie om meeslepende werelden te creëren.
Wat betekent dit nieuws voor de toekomstige projecten van Piranha Bytes?
Als Piranha Bytes geen nieuwe uitgever vindt, kunnen toekomstige projecten en de ontwikkeling van games binnen hun gevestigde series zoals Gothic, Risen en Elex in gevaar komen. Het is dus cruciaal dat de studio onderdak vindt bij een andere uitgever om hun werk voort te zetten.
De Gothic-serie is een reeks action-RPG's die voor het eerst verscheen in 2001, met een grote fanbase dankzij de donkere fantasywereld en complexe gameplay. Het succes van Gothic leidde tot meerdere vervolgspellen en spin-offs, waaronder de Risen-serie. Na een stilte kreeg de passie voor de originele games een opleving toen THQ Nordic de rechten op de serie verkreeg en een remake van de eerste Gothic aankondigde, waarmee de aandacht voor de franchise weer nieuw leven werd ingeblazen. Dit maakt de huidige situatie des te significant voor fans die uitkijken naar voortzetting van deze geliefde RPG-wereld.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's a real bummer hearing about Piranha Bytes' rough patch; RPG fans have a soft spot for their stuff. Here's hoping they find that new publisher to keep the Elex magic going, because their knack for crafting those rich, choice-heavy worlds is something special in gaming.
Bummer to hear about Piranha Bytes' tight spot; they've always had a knack for crafting those gritty, enthralling RPG landscapes we love to get lost in. Fingers crossed they snag a solid publisher for Elex, 'cause I'm definitely not ready to say bye to those jetpack-fueled adventures.
Tough break for the folks at Piranha Bytes; it's a stark reminder of how volatile the industry can be. Here's hoping they land on their feet and keep the Elex flame alive for the RPG community that's clearly rooting for them.