Gratis spel waarschuwing: speel Suicide Squad: Kill the Justice League op Prime

Jul 11, 2024 8:34 AM

Rocksteady's controversiële live-service shooter, Suicide Squad: Kill the Justice League, wordt gratis aangeboden aan Amazon Prime-leden op 16 en 17 juli. Dit nieuws komt slechts zes maanden na de release van de game, die slecht werd ontvangen door critici en lage spelersaantallen heeft op Steam. Naast Suicide Squad: Kill the Justice League zijn ook Chivalry 2 en Rise of the Tomb Raider beschikbaar om gratis te downloaden via de Epic Games Store. De gratis versie van Rise of the Tomb Raider bevat de basisgame en Season Pass-inhoud. Inmiddels is de tweede seizoen van Suicide Squad: Kill the Justice League met nieuwe personages, zoals de speelbare Mrs. Freeze, uitgesteld naar eind juli. Deze actievoertuiggame, waarin Batman als schurk fungeert, speelt zich af in het Arkhamverse, maar viel tegen bij fans van Rocksteady's geliefde singleplayer Arkham-serie. De ontwikkelaar moet nu beslissen over de toekomst van de game na het eerste ondersteuningsjaar.

Waarom was Suicide Squad: Kill the Justice League zo impopulair bij gamers?n

De lage populariteit van Suicide Squad: Kill the Justice League komt voornamelijk door de teleurstelling dat het geen singleplayer Batman-game is zoals de eerdere Arkham-serie van Rocksteady. Bovendien viel het live-service model van de game niet in de smaak en kampte het spel met technische problemen en slecht doordachte gameplaymechanieken.

Suicide Squad: Kill the Justice League is ontwikkeld door Rocksteady, bekend van de Arkham-serie. Deze eerdere games, zoals Batman: Arkham City uit 2011, worden geprezen als enkele van de beste superheldenspellen ooit gemaakt. Fans verwachtten een vergelijkbare kwaliteit met Suicide Squad: Kill the Justice League, maar de verschuiving naar een live-service model en het ontbreken van een sterke singleplayer-ervaring hebben tot veel kritiek geleid.