De Stop Destroying Videogames-campagne heeft belangrijke vooruitgang geboekt in hun poging om een Europese beleidsverandering te bevorderen. De petitie heeft inmiddels bijna 689.035 van de 1,4 miljoen handtekeningen succesvol geverifieerd, en dit aantal blijft groeien. Het doel is om wetgeving te creëren die voorkomt dat uitgevers videospellen op afstand uitschakelen, waardoor spelers in staat blijven om hun games te spelen zonder bemiddeling van de uitgever. De campagne heeft ook al gesprekken gehad met leden van het Europees Parlement en andere belangrijke belanghebbenden, terwijl ze verder werken aan de steun van experts in de game-industrie.
Wat zijn de volgende stappen voor de Stop Destroying Videogames-campagne?
De volgende stappen omvatten het presenteren van de geverifieerde handtekeningen aan de Europese Commissie voor een publieke hoorzitting of een debat in het Europees Parlement. De campagne blijft ook werken aan het vergroten van bewustzijn en steun voor hun zaak.
De Stop Destroying Videogames-campagne is geïnspireerd door de Stop Killing Games-beweging en richt zich op het beschermen van gamers tegen onredelijke praktijken van uitgevers. Het is een kans om de stem van gamers te laten horen en mogelijke verantwoording van de industrie af te dwingen. Het is van belang dat betrokkenen, van politici tot ontwikkelaars, samenwerken om ervoor te zorgen dat videogames toegankelijk en speelbaar blijven voor iedereen.
Reacties
Honestly, it's about time we had a serious conversation about who really owns our digital libraries. Seeing gamers rally like this gives me hope that our collections won't just vanish when publishers decide to flip the switch.
It's refreshing to see gamers finally pushing back against the industry's you'll own nothing and be happy mentality. This could be the start of actual consumer protections in an era where digital purchases feel more like long-term rentals.