Grote stad swat zich een weg naar Game Pass met Tomb Raider en meer

Apr 30, 2024 3:00 PM

De Xbox Game Pass line-up van mei ziet er veelbelovend uit met een aantal nieuwe en terugkerende titels, waaronder little Kitty, Big City en Tomb Raider: Definitive Edition. Actie en avontuur kenmerken de line-up van deze maand. Spelers kunnen vanaf vandaag de 2D roguelike Have a Nice Death spelen op cloud, console, en PC, waarin ze als een overwerkte Dood door nauwgezette hack n' slash gevechten hun werknemers weer in het gareel moeten krijgen.

Op 2 mei kunnen abonnees de geoptimaliseerde Tomb Raider: Definitive Edition verwachten met verbeterde gameplay elementen en visuals. Kona 2: Brume, een onderzoeksgame in de perspectief van de eerste persoon, zal op 7 mei beschikbaar zijn. De sterk geprezen Brothers: A Tale of Two Sons keert terug op 14 mei met zijn unieke gameplay waar spelers twee broers besturen in een episch avontuur.

Wat betreft nog meer verwachtingen, Little Kitty, Big City, een openwereldspel waarin je als een nieuwsgierige katje door de stad navigeert om je weg naar huis te vinden of chaos creëert, is te spelen vanaf 9 mei. Daarnaast is Star Wars Jedi: Survivor nu beschikbaar via EA Play voor Game Pass Ultimate abonnees.

Welke nieuwe games kan ik spelen met Xbox Game Pass in mei?

De nieuwe games voor Xbox Game Pass in mei omvatten Have a Nice Death, Tomb Raider: Definitive Edition, Kona 2: Brume, Little Kitty, Big City en de terugkeer van Brothers: A Tale of Two Sons.

Have a Nice Death is een interessante toevoeging aan de Game Pass bibliotheek. Als een kleinere indie titel die in maart 2023 is uitgebracht door Magic Design Studios, brengt het spel een satirische blik op de werkdruk waar zelfs de Dood niet aan kan ontsnappen. De snelheid en de creatieve combat, gecombineerd met meer dan 70 unieke wapens en spreuken, bieden een frisse en levendige ervaring in de veelal donkere wereld van roguelikes. Voor fans van indies en originele verhalen is dit zeker een aanrader om te checken binnen de Game Pass service.