Grounded komt in april uit voor Nintendo Switch

Feb 21, 2024 2:07 PM

Grounded, de multiplayer survival game ontwikkeld door Obsidian Entertainment, komt op 16 april uit voor de Nintendo Switch. Deze spannende titel, waarbij spelers krimpen tot insectformaat en moeten overleven in een gigantische tuin, was tot dusver alleen beschikbaar op PC en Xbox. De release op de Switch is een onderdeel van Microsoft's plan om verschillende voorheen exclusieve games beschikbaar te maken op andere platforms, waaronder Grounded als eerste aankondiging. Spelers kunnen uitkijken naar het bouwen van constructies en het verzamelen van materialen terwijl ze grote insecten en andere gevaren van de tuin het hoofd bieden. Deze game zal verkrijgbaar zijn via de Nintendo eShop.

Welke nieuwe features kunnen we verwachten in de Nintendo Switch-versie van Grounded?

Hoewel specifieke nieuwe features voor de Nintendo Switch-versie van Grounded niet zijn genoemd, is het gebruikelijk dat er optimalisaties en mogelijk platformspecifieke aanpassingen worden doorgevoerd voor een betere speelervaring op de nieuwe console.

Grounded is een game die speelt met het concept van een verkleinde mens in een enorm uitvergrote wereld. Het staat bekend om zijn unieke survival-elementen, waarbij je middelen moet verzamelen en basissen moet bouwen om te overleven, allemaal terwijl je op de grootte van een insect bent. Het feit dat Microsoft een door hen uitgegeven game nu naar het platform van Nintendo brengt, benadrukt de huidige trend van grote bedrijven die hun games naar een breder publiek uitbreiden. Obsidian Entertainment, de ontwikkelaar van Grounded, heeft een sterke reputatie dankzij titels als Pillars of Eternity en The Outer Worlds.