Halo Infinite voegt in november een derde-persoon modus toe, een verrassende verandering na drie jaar sinds de release. Terwijl de meeste gamers Halo in de eerste persoon ervaren, geeft deze nieuwe modus spelers de mogelijkheid om het vanuit een ander perspectief te bekijken. 343 Industries heeft een korte trailer gedeeld die de functionaliteit van deze modus laat zien. Het lijkt erop dat spelers gemakkelijk kunnen wisselen tussen de eerste en derde persoon, afhankelijk van de wapens die ze gebruiken. De reacties van fans zijn gemengd; sommigen zijn enthousiast, terwijl anderen hun frustratie uiten. De ontwikkeling van Halo Infinite lijkt echter niet de hoogste prioriteit van Microsoft te zijn, met de serie die momenteel op een laag pitje staat.

Waarom komt er een derde-persoon modus naar Halo Infinite?

Er lijkt een vraag te zijn vanuit de community naar variatie in gameplay en 343 Industries speelt hierop in door een derde-persoon modus toe te voegen, mogelijk om de verkoop van skins en cosmeticahuishoudens te stimuleren, vergelijkbaar met andere populaire shooters.

Halo Infinite is het jongste deel in de iconische Halo-franchise, die sinds 2001 gamers heeft geboeid met zijn unieke combinatie van sci-fi elementen en cinematografische verhalen. Halo Infinite werd gelanceerd te midden van hoge verwachtingen, maar heeft sinds de release te maken gehad met verschillende uitdagingen en kritiek op zijn ontwikkeling en contentupdates. Met de recente toevoeging van nieuwe spelmodi en aanpassingen hoopt 343 Industries verder te bouwen aan de toekomst van de franchise.