Harry Potter: Magic Awakened sluit na één jaar zijn deuren

Aug 30, 2024 3:44 PM

Warner Bros. Games heeft aangekondigd dat de mobiele game Harry Potter: Magic Awakened over een jaar na de wereldwijde lancering gesloten zal worden. Deze collectible card role-playing game, ontwikkeld door Zen Studios, werd in juni 2023 in het westen gelanceerd en laat spelers in de rol van een nieuwe student op Hogwarts kaarten verzamelen die als spreuken worden ingezet in duels. De game is sinds 26 augustus niet meer beschikbaar om te downloaden en de servers sluiten op 29 oktober 2024, terwijl in-game aankopen niet meer mogelijk zijn. Ondanks de sluiting in het westen blijft de game toegankelijk voor spelers in Azië.

Waarom sluit Harry Potter: Magic Awakened zo snel na de lancering?

De sluiting van Harry Potter: Magic Awakened komt voort uit een gebrek aan spelersaantallen en de beslissing van Warner Bros. Games om zich te richten op andere projecten. Veel spelers hebben hun teleurstelling over de sluiting geuit en vragen om terugbetalingen of de mogelijkheid om de servers te verplaatsen, maar deze verzoeken zijn door het bedrijf afgewezen.

Harry Potter: Magic Awakened is een spel dat in de wereld van de Harry Potter-franchise zit, die wereldwijd miljoenen fans heeft. De game biedt een unieke kijk op het tovenaarsuniversum door gebruik te maken van een kaartensysteem, waardoor een combinatie van strategie en klassieke RPG-elementen ontstaat. Deze game is slechts één van de vele titels binnen de franchise, die recentelijk ook Harry Potter: Quidditch Champions zal uitbrengen, die de focus legt op een ander iconisch aspect van de wereld van Harry Potter.