Werknemers van Blizzard's Hearthstone en Warcraft Rumble teams hebben gestemd om zich aan te sluiten bij de Communications Workers of America. Meer dan 100 software-ingenieurs, ontwerpers, artiesten en kwaliteitscontrole testers hebben zich verenigd om een collectieve stem te krijgen die niet genegeerd kan worden door het bedrijf. Dit besluit volgt op een bijeenkomst tussen de CWA-president en de werknemers op de Blizzard-campus, waar de groei van vakbonden in de industrie werd gevierd. De moedermaatschappij Microsoft heeft de vakbond erkend, wat wijst op een positievere toekomst voor de werknemers binnen het bedrijf.
Waarom kiezen werknemers ervoor om zich te verenigen in de gamingindustrie?Werknemers kiezen ervoor om zich te verenigen om een sterkere stem te krijgen en een betere vertegenwoordiging binnen hun bedrijven te verkrijgen. Dit helpt hen om te voldoen aan hun behoeften en zorgen, die vaak worden genegeerd wanneer ze individueel zijn.
Blizzard Entertainment is een bekende naam in de gamingindustrie, vooral bekend om franchises zoals World of Warcraft en Hearthstone. De recente beslissing van werknemers om zich te verenigen kan een belangrijke stap zijn in de richting van verbeterde arbeidsomstandigheden en rechten binnen een sector die de laatste jaren steeds meer onder druk staat door veranderingen in management en bedrijfsovernames.
Reacties
Always cool to see the devs pressing start on collective action - this might just be the power-up the industry needs for better work-life balance. When the folks building our favorite games team up, everyone wins in the long run.
It's refreshing to see game devs finally getting to play with a stacked deck when it comes to workplace negotiations. This could seriously level up how the industry treats its talent behind the scenes.