Hellblade 2 digitale lancering is een groot succes op 21 mei

Jan 19, 2024 8:25 AM

Senua's Saga: Hellblade 2, het langverwachte vervolg op de culthit Hellblade: Senua's Sacrifice, komt op 21 mei exclusief digitaal uit voor de Xbox Series X, S en pc. Dit nieuws werd bekendgemaakt tijdens de recente Developer Direct en bevestigt de geruchten over de release datum. Het spel, ontwikkeld door Ninja Theory, zal ongeveer acht uur speeltijd bieden en kost 50 dollar; Europese prijzen zijn nog niet bevestigd. Het avontuur neemt spelers mee naar IJsland, waar de protagonist, Senua, worstelt met de gevolgen van de plundering van haar dorp door Vikingen. Ook is bekendgemaakt dat er nieuwe beelden en een kijkje achter de schermen tijdens de motion capturing zijn getoond. Voor fans die een fysieke kopie wensen is het een teleurstelling, maar het eerste deel kwam ook eerst digitaal uit en later fysiek beschikbaar. Hellblade 2 zal daarnaast ook direct bij de lancering op de Xbox Game Pass te spelen zijn.

Moet ik een Xbox hebben om Senua's Saga: Hellblade 2 te spelen?

Nee, Hellblade 2 komt naast de Xbox Series X en S ook uit voor pc, en zal bovendien bij de lancering beschikbaar zijn op Xbox Game Pass.

Hellblade: Senua's Sacrifice, uitgebracht in 2017, werd geprezen om zijn diepgaande verhaal en indrukwekkende vertolking van mentale gezondheidskwesties, waarin hoofdpersoon Senua's psychose centraal staat. Dit innovatieve gebruik van thematiek in combinatie met de aangrijpende gameplay en audiovisueel ontwerp zorgde ervoor dat de game meerdere prijzen won en een cultstatus verwierf. Ninja Theory, gekend voor hun aandacht voor detail en diepe verhaallijnen, werd na de release van Hellblade overgenomen door Microsoft en is nu onderdeel van de Xbox Game Studios. De aankondiging van Hellblade 2 in 2019 gooide hoge ogen door de belofte van een nog immersievere ervaring en verbeterde graphics, iets wat sterk tot uiting komt in de nieuwste trailers en demonstraties van de game.

Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-01-19 09:00:14
Stoked to see Senua's Saga: Hellblade 2 lock in a release date, and the focus on digital distribution feels just right for the sequel to an indie-turned-AAA darling. Plus, the inclusion in Xbox Game Pass from day one is a sweet deal that'll no doubt draw in more players right into Senua's mythological psychodrama 🎮✨