Helldivers 2: Community-Managers Bijna Ontslag Na Review Bombing Incident

May 07, 2024 10:48 AM

Helldivers 2, een arcade-shooter ontwikkeld door Arrowhead Game Studios en uitgegeven door PlayStation Studios, stond centraal in een recente controverse rondom een geplande update. De update zou van PC-spelers vereisen dat ze inloggen met een PlayStation Network-account. Dit leidde tot grote onrust binnen de gemeenschap omdat het spelers in veel landen waar PSN niet beschikbaar is zou uitsluiten van het spelen van Helldivers 2. Na negatieve beoordelingen en wat bekend staat als 'review bombing' op Steam, trok Sony het besluit in en beloofde de update, die koppeling aan PSN vereiste, niet door te voeren. De community manager van het spel, bekend onder de bijnaam Spitz, had spelers aangemoedigd om negatieve beoordelingen achter te laten, wat hem bijna zijn baan kostte. Het incident toont de invloed van de community en de kracht van collectieve actie in de gaming industrie.

Welke gevolgen had de geplande PSN-update voor internationale spelers van Helldivers 2?

De geplande PSN-update zou hebben betekend dat spelers in meer dan 170 landen geen toegang meer zouden hebben tot Helldivers 2, omdat PlayStation Network daar niet beschikbaar is.

Helldivers 2 is een direct vervolg op het oorspronkelijke Helldivers, dat in maart 2015 uitkwam en bekend stond om zijn intense multiplayer co-op gameplay. De Helldivers-spellen staan bekend om hun uitdagende mechanics en het gebruik van strategische teamwerk tijdens hectische gevechten. De ontwikkelaar, Arrowhead Game Studios, heeft eerder ook Magicka en Gauntlet ontwikkeld, waardoor het team ervaring heeft met het creëren van samenwerkingsgerichte game-ervaringen.