Henry Cavill gecast als hoofdrol in Amazons live-action Voltron

Oct 10, 2024 7:44 PM

Henry Cavill, bekend van zijn rollen in Superman en The Witcher, zal de hoofdrol spelen in de aankomende live-action film Voltron van Amazon. De regie is in handen van Rawson Marshall Thurber, die eerder bekendheid verwierf met films zoals Red Notice en Skyscraper. De film is gebaseerd op de populaire anime uit de jaren '80, waar een groep ruimteonderzoekers voertuigen combineert om de superrobot Voltron te vormen. Dit project markeert het eerste live-action avontuur van Voltron, na verschillende animatieseries en een reboot op Netflix in 2016. Details over het verhaal en Cavill's rol blijven voorlopig geheim, maar de film is een spannende toevoeging aan zijn indrukwekkende acteercarrière.

Wat weten we tot nu toe over de plot van Voltron?

Voorlopig zijn er weinig details over de plot van de live-action Voltron film onthuld, maar het verhaal zal waarschijnlijk elementen bevatten van de originele serie waarin ruimteonderzoekers samenwerken om de krachtige robot Voltron te vormen.

Voltron begon zijn leven als de Japanse anime Beast King GoLion en heeft sindsdien verschillende doorlopende series en adaptaties gekend. Het originele idee van robots die kunnen combineren tot een groter, sterkere entiteit, heeft vele fans aangetrokken en blijft tot de dag van vandaag populair in de popcultuur. Met de komst van een live-action versie hopen fans dat het verhaal opnieuw tot leven wordt gebracht in een nieuwe setting.