HER STORY Maker Sam Barlow werkt aan twee horrorgames

Jan 24, 2024 10:36 AM

Game-ontwikkelaar Sam Barlow, bekend van titels als Her Story en Immortality, is momenteel bezig met het ontwikkelen van twee nieuwe horrorgames. De eerste game, onder de titel 'Project D', markeert een nieuw hoofdstuk voor Barlow omdat dit zijn eerste non-FMV-spel zal worden. Het betreft een third-person survival horrorgame, die al kort te vinden is op Steam. Voor 'Project D' haalt Barlow inspiratie uit zijn ervaringen met Silent Hill: Shattered Memories, een game waar hij eerder aan meewerkte.

'Project C', de tweede nieuwe game van Barlow, lijkt meer te volgen in de voetsporen van FMV-games zoals Her Story, gezien de mysterieuze verwijzingen naar Bijbelse teksten in de teasers. Wat deze game uniek maakt, is dat het een element zal bevatten dat nog nooit eerder in een game is gebruikt, aldus de teasers. Release data van beide games zijn nog niet bekendgemaakt. Als bonus is Immortality nu speelbaar op PlayStation 5.

Welke elementen maken een goede survival horrorgame?

Belangrijke elementen voor een succesvolle survival horrorgame zijn een beklemmende sfeer, een uitdagend verhaalscenario dat de speler in spanning houdt, verschrikkingen die meer suggereren dan tonen, en gameplaymechanismen die een gevoel van machteloosheid of kwetsbaarheid veroorzaken.

Aanvullend achtergrondinformatie: Sam Barlow is een prominente figuur in het interactieve verhaalmaking en is vooral bekend om zijn werk aan FMV (Full Motion Video) games. FMV games zijn een uniek genre waarbij filmbeelden worden gebruikt om verhalen te vertellen en waarbij de speler invloed heeft op de uitkomst. Met zijn voorgaande werken, met name Her Story, heeft Barlow kritieke lof gekregen en verschillende prijzen gewonnen. Het feit dat hij nu werkt aan een non-FMV third-person survival game is een significant nieuwe richting en zal ongetwijfeld veel aandacht trekken binnen de gamegemeenschap.