Het Assassins Creed Shadows-team biedt excuses aan Japanse fans aan.

Jul 23, 2024 11:32 AM

Het ontwikkelingsteam van Assassin’s Creed Shadows heeft zijn excuses aangeboden aan Japanse fans voor promotiemateriaal dat "bezorgdheid heeft veroorzaakt". In een vierpagina lange boodschap op Twitter/X benadrukt Ubisoft dat het spel een "boeiende, historische fictie" is, geïnspireerd door het Feodale Japan. Ubisoft legt verder uit dat, ondanks samenwerking met externe consultants en historici, er fouten zijn gemaakt, waaronder het gebruik van een moderne vlag zonder toestemming in concept art. Het team benadrukt dat het spel blijft evolueren op basis van constructieve kritiek van de gemeenschap.

Daarnaast wordt in het bericht ingegaan op Yasuke, een van de twee hoofdrolspelers in Shadows. Hoewel Yasuke vaak wordt afgebeeld als een samurai in populaire media, is er geen sluitend bewijs voor zijn werkelijke rol, wat enige controverse heeft opgeroepen. Ubisoft stelt dat Yasuke’s unieke en mysterieuze leven hem een ideaal personage maakt voor een Assassin’s Creed-verhaal.

Waarom biedt Ubisoft excuses aan voor Assassin's Creed Shadows?

Ubisoft biedt excuses aan voor het gebruik van een moderne vlag zonder toestemming in het promotiemateriaal, wat bezorgdheid veroorzaakte bij de Japanse gemeenschap.

Assassin's Creed Shadows speelt zich af in het Feodale Japan en probeert een boeiende historische fictie neer te zetten om spelers nieuwsgierig te maken naar die periode. Yasuke, een van de hoofdpersonages, is gebaseerd op een historische figuur en zorgt binnen de game voor discussie vanwege zijn complexe achtergrond en beperkte historische documentatie.