Peter Molyneux heeft recentelijk onthuld wat er is gebeurd met zijn ooit veelbelovende Kinect-game Project Milo. Ooit gepresenteerd in 2009, creëerde het spel de interactie met een virtueel jongetje genaamd Milo. Helaas werd het project in 2010 geannuleerd omdat de focus van Microsoft verschoof naar Kinect als een party apparaat in plaats van als een gaming experiences. Molyneux legt uit dat zijn visie voor de game, waarin hij de ervaring van een kind inspirerend samenbracht met gaming, niet paste in de nieuwe richting van Microsoft.

Wat was de oorspronkelijke bedoeling van Project Milo?

De oorspronkelijke bedoeling van Project Milo was om een unieke interactie te creëren tussen de speler en een virtueel karakter, waarin de emoties van een ouder-kindrelatie centraal stonden. Molyneux wilde een spel maken dat de speler in staat stelde om op de bank te zitten en op een ontspannen manier te interageren met Milo.

Project Milo had de potentie om de wereld van gaming te veranderen door gebruik te maken van geavanceerde spraakherkenning en gesture recognition technologie. Het spel richtte zich niet op traditionele actie-elementen, maar op een meer gevoelige en emotionele ervaring. Dit was een slimme benadering om gamers een innovatieve manier van spelen te bieden, waarbij de nadruk lag op de interactie met een virtueel wezen in plaats van pure gameplay. Ondanks de annulering blijft het idee van Project Milo een fascinerend hoofdstuk in de geschiedenis van gaming, wat aantoont hoe creativiteit en technologische vooruitgang samen kunnen komen in unieke ervaringen.