
Hideki Kamiya vertelt over vertrek bij PlatinumGames en volgende hit
Dec 15, 2023 12:25 PMDe veelbesproken gameregisseur Hideki Kamiya, bekend van klassiekers als Resident Evil 2 en cultfavorieten zoals Bayonetta, heeft PlatinumGames verlaten. In een interview bespreekt Kamiya zijn beslissing om het bedrijf, waarvan hij mede-oprichter en vicepresident was, de rug toe te keren. Deze stap heeft veel losgemaakt bij fanatieke liefhebbers van zijn werk. Zijn vertrek wordt deels toegeschreven aan een verschil in visie over de te volgen koers van de studio.
Hideki Kamiya heeft zijn vertrek uitvoerig besproken met zowel de president van PlatinumGames als zijn teamontwikkelaars en benadrukt het belang van vertrouwen en artistieke vrijheid in zijn werk. Hij reflecteert op zijn rol binnen het bedrijf en zet nu zijn visie voort op zijn eigen YouTube-kanaal, waar hij interactie heeft met fans en over de toekomst spreekt. Ook spreekt hij zijn respect uit voor Shinji Mikami, zijn mentor bij Capcom, met wie hij binnenkort een openbaar gesprek zal voeren.
Hoewel Kamiya nu geen projecten mag aankondigen door contractuele verplichtingen, heeft hij al duidelijke ideeën voor de toekomst. Zijn vertrek bij PlatinumGames ziet hij als een mogelijkheid om games te ontwikkelen die zijn persoonlijke stempel dragen. Tot die tijd entertaint en informeert hij gamers via Twitter en YouTube.
Wanneer kunnen we een nieuw project van Hideki Kamiya verwachten?
Er zijn momenteel geen concrete aankondigingen gemaakt over Kamiya's nieuwe projecten. Echter, hij heeft uitgesproken dat hij al specifieke ideeën heeft en zijn visie zal willen realiseren zodra zijn huidige contractuele verplichtingen het toelaten.
Wat zijn enkele van de meest invloedrijke werken van Hideki Kamiya?
Kamiya heeft aan het roer gestaan van enkele betekenisvolle games zoals Resident Evil 2, Devil May Cry, Viewtiful Joe, Okami, Bayonetta, en The Wonderful 101. Zijn kenmerkende stijl en benadering tot game-ontwikkeling hebben deze titels tot klassiekers in de industrie gemaakt. Met name de Bayonetta-serie, met haar stijlvolle actie en unieke protagoniste, heeft zowel kritische als commerciële successen behaald en een loyale fanbasis opgebouwd.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Kamiya going indie feels like a fresh start for a game dev legend - it's kinda like when a great band goes solo to hit those creative notes they can't in a big group. Can't wait to see what kind of high-octane, stylistic masterpiece he'll drop once that non-compete is up – it's gonna be pure, unfiltered Kamiya goodness. 🎮✨

Kamiya's split from PlatinumGames is like a legendary band breaking up – you know he's gonna drop some solo hits that stir that same magic. Can't wait for him to put that classic Kamiya twist on whatever comes next; the gaming scene is always ripe for a shake-up from creators who roll with freedom and flair.

It's always a bit bittersweet when a visionary like Kamiya steps away from a prolific studio like PlatinumGames, but knowing his track record, we're definitely in for another dose of his creative genius once he's back in the game-making driver's seat. The anticipation for anything that comes out of Kamiya's imaginative mind is real, and his commitment to engage with fans is an exciting way to be part of the journey, even before the development officially kicks off.