Hideo Kojima sluit zich aan bij grote Hollywoodagentschap, geeft aanwijzingen over films en meer

Sep 27, 2024 5:54 PM

Hideo Kojima, de geestelijke vader van Death Stranding en Metal Gear, heeft recentelijk zijn samenwerking met de Hollywood talentenbureau WME aangekondigd. In een interview beschrijft Kojima zijn plannen voor de toekomst van Kojima Productions, die bestaat uit drie fasen. De eerste fase richt zich op het uitbreiden van het Death Stranding IP naar globale platforms zoals Apple en PC. De tweede fase omvat het verkennen van verschillende media zoals films, anime en tv-series, met de ambitie om het verhaal verder uit te breiden. De derde fase blijft meer vaag en draait om het creëren van nieuwe IP's in de digitale entertainment ruimte. Daarnaast bevestigde hij dat er aan varios Death Stranding adaptaties wordt gewerkt, maar dat hij de film niet zelf zal regisseren. Dit wijst op spannende mogelijkheden in de toekomst voor zowel games als films.

Wat zijn de plannen van Hideo Kojima voor de toekomst van Kojima Productions?

Kojima zijn plannen zijn verdeeld over drie fasen: de focus ligt eerst op Death Stranding, daarna op uitbreiding naar andere media zoals films en anime, en ten slotte op het creëren van nieuwe IP's in digitale entertainment.

Death Stranding, uitgebracht in 2019, is een open-wereld actie-avonturenspel waarin spelers als Sam Porter Bridges de taak hebben om een verwoeste wereld weer met elkaar te verbinden. Het spel is bekend om zijn unieke gameplay-elementen en diepgaande verhaal. Een vervolg, Death Stranding 2, is in de maak en wordt verwacht in 2024, waardoor Kojima's bijdrage aan de gamingwereld blijft groeien. Deze ontwikkelingen benadrukken het belang van storytelling in zowel games als films.