10 Chambers, bekend van hun werk aan de Payday-serie, presenteert met trots hun nieuwe project: Den of Wolves. Dit spel belooft een spraakmakende heist-ervaring te bieden, maar dan in de nabije toekomst. De setting is Midway Island, dat is veranderd in een speelplaats voor megabedrijven die huurlingen gebruiken om hun doelen te bereiken. Volgens narrative director en componist Simon Viklund is het niet zozeer een dystopische wereld als wel een moreel dystopie waarin iedere 'blue-chip' onderneming actief moet zijn.

Viklund benadrukt dat de focus ligt op realisme en geloofwaardigheid, met inspiratie uit echte voorbeelden van bedrijfshebzucht en wanpraktijken. De game schetst geen cyberpunkwereld zoals in Cyberpunk 2077, maar laat een realistischer beeld zien dat zou kunnen bestaan in onze huidige wereld. De verhalen in het spel zijn geïnspireerd door echte gebeurtenissen, zoals schandalen rondom bedrijven als Nestle.

Het spel zal niet expliciet politieke statements maken, maar zal zich richten op universele thema's zoals menselijke hebzucht en de drang naar macht en roem. Den of Wolves biedt naast de geëngageerde achtergrond ook spannende gameplay waarbij je ingehuurd kunt worden door deze grote bedrijven om vuile klusjes op te knappen, met een verwachting van nieuwe en interessante scenario's die zich onderscheiden van de typische overvallen op banken.

Als extra achtergrondinformatie: 10 Chambers is een studio met ervaring in het creëren van intense coöperatieve spelervaringen, zoals gebleken is bij hun succes met de Payday-serie. Hun nadruk op teamwork en strategie binnen een overvalcontext heeft hen een trouwe fanbasis opgeleverd.

Wanneer wordt Den of Wolves uitgebracht?

Er is nog geen specifieke releasedatum aangekondigd voor Den of Wolves.