Longdue, de ontwikkelaar achter Hopetown, heeft zich onlangs gepositioneerd als een geestelijk opvolger van Disco Elysium. Hoewel er verschillende studio's zijn die claimen dat ze de geest van het origineel voortzetten, benadrukt het team van Longdue dat je niet per se Disco Elysium gemaakt hoeft te hebben om iets groots te creëren. De ontwikkelaars, waaronder oud-medewerkers van ZA/UM, willen zich richten op het maken van een unieke game zonder zich te verliezen in de drama rondom de oorspronkelijke ontwikkelaars. Hopetown’s Kickstarter-campagne is vandaag van start gegaan, waardoor de aandacht naar deze nieuwe titel toeneemt. De ontwikkelaars hopen dat hun diverse team en frisse ideeën spelers iets nieuws kunnen bieden in de stijl van hun voorganger.

Wat maakt Hopetown uniek ten opzichte van andere games die geïnspireerd zijn door Disco Elysium?

Hopetown probeert zich te onderscheiden door een sterk narratief en een innovatieve gameplay-structuur te bieden, zonder volledig afhankelijk te zijn van de erfenis van Disco Elysium. De ontwikkelaars leggen de nadruk op het creëren van iets nieuws dat kan concurreren in hetzelfde genre.

Hopetown is een opkomende indiegame die elementen van RPG's en verhalen combineert. Deze game wordt ontwikkeld door een team dat verschillende achtergronden heeft, waaronder voormalige medewerkers van de succesvolle game Disco Elysium. Disco Elysium, dat bij critici en gamers enorm populair is geworden, wordt vaak geprezen om zijn diepgaande verhaal en unieke gameplay. Hopetown probeert deze erfenis te eren terwijl het tegelijkertijd nieuwe ideeën introduceert en zijn eigen weg inslaat in de gamingwereld.