House of the Dragon-baas legt uit waarom seizoen 2 finale geen epische veldslag had

Aug 05, 2024 7:51 PM

De showrunner van House of the Dragon, Ryan Condal, begrijpt dat sommige fans teleurgesteld zijn over de finale van seizoen 2, die weinig actie bevatte. Hij verzekert echter dat de Battle of the Gullet eraan komt en dat het een grootse gebeurtenis zal zijn. Tijdens een virtuele persconferentie benadrukte Condal hoe de beperkte tijd en middelen invloed hadden op de productie. Hoewel de finale van seizoen 2 vooral een opzet was voor de komende seizoenen, belooft Condal dat de Battle of the Gullet in seizoen 3 groots uitgepakt zal worden. Hij vergeleek deze slag met eerdere hoogtepunten zoals de slag bij Rook's Rest en de Red Sowing. Verder bevestigde Condal dat de serie vier seizoenen zal duren en dat de productie van seizoen 3 binnenkort begint.

Waarom was de Battle of the Gullet niet te zien in het tweede seizoen van House of the Dragon?n

De productie van zo'n grootschalige slag vereist veel middelen en tijd, en Condal wilde ervoor zorgen dat deze scène de ruimte en aandacht krijgt die het verdient. Om de serie gebalanceerd te houden en naar een bevredigend eindpunt te werken, werd besloten deze slag op te schuiven naar seizoen 3.

House of the Dragon is een prequel-serie van Game of Thrones, gebaseerd op George R.R. Martin's boek Fire and Blood. Het speelt zich af 200 jaar voor de gebeurtenissen van Game of Thrones en volgt de geschiedenis van House Targaryen. Met indrukwekkende visuele effecten en complexe verhaallijnen heeft de serie snel een grote schare fans opgebouwd, ook al heeft het tweede seizoen sommigen teleurgesteld door het gebrek aan actie in de finale.