Hyper Light Breaker wordt binnenkort gelanceerd in Early Access

Mar 15, 2024 4:00 PM

Ontwikkelaar Heart Machine heeft aangekondigd dat de coöperatieve rogue-lite prequel van Hyper Light Drifter, genaamd Hyper Light Breaker, deze zomer in early access verschijnt op PC. Hyper Light Breaker speelt zich tientallen jaren voor de gebeurtenissen van Drifter af en biedt een totaal nieuwe 3D open-wereld ervaring, in tegenstelling tot het top-down perspectief van de oorspronkelijke single-player actiegame. Spelers besturen de Breakers, huurlingen die strijden tegen de Abyss King door verschillende bazen genaamd Crowns het hoofd te bieden.

De game introduceert een keur aan speelbare karakters, aanpasbare uitrustingen met zowel afstand- als melee-wapens, en beloningen en upgrades die tussen runs door behouden kunnen blijven. De wereld van Hyper Light Breaker combineert procedureel gegenereerde elementen met handgemaakte secties, en biedt uitgebreide mogelijkheden tot verkenning door middel van parkour vaardigheden zoals hoverboards en gliders. Heart Machine verwacht dat de early access periode ongeveer een jaar zal duren, waarbij consoleversies nog aangekondigd moeten worden.

Wanneer komt Hyper Light Breaker uit?

Hyper Light Breaker wordt verwacht te lanceren in early access op PC in de zomer van 2024.

Hyper Light Drifter, het voorgaande spel van Heart Machine, heeft een toegewijde fanbasis opgebouwd dankzij de boeiende gameplay en unieke pixelart-stijl. De titel werd origineel uitgebracht in 2016 en ontving lovende kritieken voor het sfeervolle verhaal en de uitdagende combat. De aankondiging van Hyper Light Breaker wekt dus hoge verwachtingen bij fans van de franchise, die uitkijken naar het verkennen van de nieuwe dimensies en verhalen binnen dezelfde universum.