Quantcast
Iconisch Element Ontbreekt in ASSASSINS CREED Shadows
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Iconisch Element Ontbreekt in ASSASSINS CREED Shadows

May 16, 2024 10:13 AM

Grote veranderingen aangekondigd voor Assassin's Creed Shadows, een actie-avontuur van Ubisoft met een release gepland op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en PC. In deze nieuwe toevoeging aan de Assassin's Creed-reeks wordt verwacht dat de spelers zullen genieten van een open wereld die qua omvang vergelijkbaar is met Assassin’s Creed Origins. Het spel zal zich in het middeleeuwse Japan afspelen en spelers kunnen de rollen van een Samurai en een Ninja aannemen. Opmerkelijk is dat Ubisoft gaat breken met een langdurige traditie door af te zien van de iconische Synchronisatiepunten waarbij na het beklimmen een camera rond de personage draait en zo de kaart van de omgeving onthult. Spelers moeten nu zelf de regio verkennen en interessante locaties ontdekken en markeren. Deze verandering is onderdeel van het nieuwe synchronisatiesysteem om de kaart minder overweldigend met iconen te maken, iets wat in eerdere games zoals Odyssey als probleem werd ervaren.

Wat zijn de belangrijkste nieuwe kenmerken van Assassin's Creed Shadows?

Het belangrijkste nieuwe kenmerk van Assassin's Creed Shadows is het afschaffen van de traditionele iconische Synchronisatiepunten die een overzicht bieden van de kaart en locaties van belang markeren. Daarnaast kun je spelen als een Samurai of Ninja in het middeleeuwse Japan en wordt er een focus gelegd op stealth-actie en parkour in een historisch accuraat decor.

Assassin's Creed Shadows is het volgende hoofdstuk in de populaire Assassin’s Creed-serie, die bekend staat om haar historisch geïnspireerde openwereldgames waarin stealth, parkour en actie centraal staan. De serie is gestart in 2007 door Ubisoft en heeft sindsdien meerdere hooggeprezen titels uitgebracht, ieder gesitueerd in een andere historische periode van de kruistochten tot de Italiaanse renaissance en het oude Egypte. Elke nieuwe release probeert te innoveren op het gebied van gameplay en verhaal. Met Assassin's Creed Shadows lijkt Ubisoft zich te richten op het verfijnen van de openwereldervaring door het overzichtelijker maken van de in-game map en het toevoegen van nieuwe spelmechanismen.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen