IJzeren Maagd Mascotte Eddie Sluit Zich Aan bij Dead by Daylight

Feb 23, 2024 10:21 AM

Dead by Daylight-fans kunnen binnenkort de iconische Eddie, de mascotte van metalband Iron Maiden, tegenkomen in hun favoriete horror survival spel. Behaviour Interactive heeft een nieuwe outfit collectie aangekondigd die helemaal in het teken staat van Eddie. Spelers kunnen straks unieke outfits aanschaffen voor karakters zoals The Dredge, The Doctor, The Deathslinger en The Oni, elk geïnspireerd door verschillende albumhoezen van de band.

Naast deze stoere outfits kunnen survivors ook een Iron Maiden t-shirt dragen, en in de lobby kunnen spelers luisteren naar het nummer Fear of the Dark. Het horror game-plezier wordt verder uitgebreid met een nieuw Chapter genaamd All Things Wicked, dat op 12 maart uitkomt. Dit hoofdstuk introduceert een nieuwe killer genaamd The Unknown, een survivor, Sable Ward, en de Greenville Square-map.

De samenwerking tussen Dead by Daylight en Iron Maiden versterkt de game-ervaring door muziek en visuele elementen van de heavy metal cultuur te integreren, wat ons aan het denken zet over de crossover tussen muziek en gaming. SEO-gewijs is het belangrijk te benadrukken dat Dead by Daylight bekend staat om zijn spannende samenwerkingen en dit is ook een prachtexemplaar die fans van het spel én de band absoluut niet willen missen.

Wat houdt de nieuwe Dead by Daylight en Iron Maiden samenwerking precies in?

De samenwerking omvat een speciale kledinglijn geïnspireerd door de mascotte van Iron Maiden, Eddie, voor verschillende karakters in Dead by Daylight, een Iron Maiden t-shirt voor survivors, en een exclusieve track die binnen de game beluisterd kan worden. Bovendien wordt het hoofdstuk All Things Wicked toegevoegd met nieuwe karakters en een nieuwe map.

Dead by Daylight, ontwikkeld door Behaviour Interactive, staat bekend om de toevoeging van populaire figuren uit diverse horror franchises. De game heeft al eerder crossover content gehad met franchises als Silent Hill, SAW en Halloween. Deze aanpak heeft aangetoond succesvol te zijn binnen de gaming gemeenschap en trekt regelmatig zowel nieuwe als terugkerende spelers. De introductie van Iron Maiden in de wereld van Dead by Daylight markeert een unieke toevoeging van een muzieklegende aan de ruime catalogus van beruchte killers en omgevingen die de game rijk is.