De ontwikkeling van Indiana Jones and the Great Circle heeft veel uitdagingen met zich meegebracht, maar de inspanningen van MachineGames zijn beloond met lovende recensies van zowel critici als spelers. Design Director Jens Andersson en Audio Director Pete Ward deelden inzichten tijdens de Develop Conference over hoe ze de wereld van Indiana Jones authentiek nabootsten. Dit omvatte de muzieklicentieprocessen en de manier waarop ze de iconische elementen uit de films in het spel implementeerden. De teamleden benadrukten hoe belangrijk het was om een authentieke ervaring te creëren en dat veranderingen in ontwerp vaak laat in de ontwikkeling plaatsvonden, maar uiteindelijk resulteerden in een betere gameplay. Spelers waarderen vooral de map en de gebruikservaring die verbeterd werd door late aanpassingen. Ook werd de rol van geluidsontwerpen, zoals het creëren van het geluid van de zweep, en de moeite om het personage van Indiana Jones levensecht te maken, belicht. Ondanks de uitdagingen is de game, die nu een 9/10 beoordeling heeft, een waar meesterwerk geworden dat de belofte van een vervolg inluidt.

Hoe heeft MachineGames de authenticiteit van Indiana Jones and the Great Circle behouden?

MachineGames heeft veel aandacht besteed aan details, zoals het vastleggen van authentieke geluiden, het nauwkeurig ontwerpen van omgevingen en het gebruik van origineel muziekmateriaal van John Williams, wat bijdroeg aan een authentieke ervaring voor spelers.

Indiana Jones and the Great Circle is een avontuur dat zich afspeelt tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. De game volgt de iconische archaeoloog terwijl hij de wereld afreist voor een epische schattenjacht. Het verhaal bevat een mix van verkenning, puzzels en actie, wat typerend is voor de Indiana Jones-franchise. MachineGames richtte zich op het creëren van een meeslepende ervaring die fans van de films zal aanspreken en nieuwe spelers zal aantrekken.