Inside Out 2 heeft Incredibles 2 ingehaald en is nu de best verdienende Pixar-film aller tijden met wereldwijde kaartverkoop die $1,251 miljard bereikt. Dit maakt het de snelste animatiefilm om $1 miljard wereldwijd te bereiken sinds Barbie in 2023. In de Verenigde Staten heeft Inside Out 2 $543,5 miljoen verdiend, wat het de derde meest verdienende animatiefilm in Noord-Amerika maakt. Dit is een geweldige prestatie voor Disney en Pixar, vooral na de moeilijke jaren tijdens de COVID-19 pandemie waarin meerdere films uitsluitend digitaal werden uitgebracht.

Waarom is Inside Out 2 zo populair geworden?

Inside Out 2 heeft veel succes dankzij zijn intelligente benadering van complexe emoties die gepaard gaan met puberteit. Het behandelt deze onderwerpen met een combinatie van humor en diepgaande inzichten, wat zowel jongere als oudere kijkers aanspreekt.

Inside Out werd voor het eerst uitgebracht in 2015 en richt zich op de emoties van een jong meisje genaamd Riley. Gezien de populariteit van de eerste film, werd een vervolg zeer verwacht. Pixar, bekend om zijn emotionele en baanbrekende animatiefilms, heeft een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de animatie-industrie met iconische films zoals Toy Story, Finding Nemo en Up. De prestaties van Inside Out 2 onderstrepen Pixar's voortdurende invloed en bekwaamheid in het creƫren van succesvolle en geliefde films.