Quantcast
Inside Out 2 verslaat Incredibles 2, Pixars nieuwe best verdienende film
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Inside Out 2 verslaat Incredibles 2, Pixars nieuwe best verdienende film

Jul 10, 2024 5:53 PM

Inside Out 2 heeft Incredibles 2 ingehaald en is nu de best verdienende Pixar-film aller tijden met wereldwijde kaartverkoop die $1,251 miljard bereikt. Dit maakt het de snelste animatiefilm om $1 miljard wereldwijd te bereiken sinds Barbie in 2023. In de Verenigde Staten heeft Inside Out 2 $543,5 miljoen verdiend, wat het de derde meest verdienende animatiefilm in Noord-Amerika maakt. Dit is een geweldige prestatie voor Disney en Pixar, vooral na de moeilijke jaren tijdens de COVID-19 pandemie waarin meerdere films uitsluitend digitaal werden uitgebracht.

Waarom is Inside Out 2 zo populair geworden?

Inside Out 2 heeft veel succes dankzij zijn intelligente benadering van complexe emoties die gepaard gaan met puberteit. Het behandelt deze onderwerpen met een combinatie van humor en diepgaande inzichten, wat zowel jongere als oudere kijkers aanspreekt.

Inside Out werd voor het eerst uitgebracht in 2015 en richt zich op de emoties van een jong meisje genaamd Riley. Gezien de populariteit van de eerste film, werd een vervolg zeer verwacht. Pixar, bekend om zijn emotionele en baanbrekende animatiefilms, heeft een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de animatie-industrie met iconische films zoals Toy Story, Finding Nemo en Up. De prestaties van Inside Out 2 onderstrepen Pixar's voortdurende invloed en bekwaamheid in het creëren van succesvolle en geliefde films.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen