InZoi, de levenssimulatie game van Krafton, zal in augustus zijn debuut maken op Mac. Spelers kunnen hun exemplaar nu al reserveren, met een verwachte releasedatum op 20 augustus. InZoi werd in maart in early access gelanceerd en behaalde snel recordverkoopaantallen, met meer dan 1 miljoen verkochte exemplaren in de eerste week. Echter, na deze start heeft de game een dramatische daling van het aantal spelers ervaren, met een afname van 98% in de afgelopen maanden. De piek in het aantal gelijktijdige spelers op Steam was 87.377 bij de lancering, maar is nu gedaald naar slechts 1.753.

Waarom daalden de spelersaantallen zo sterk na de lancering van InZoi?

Spelersverliezen zijn gebruikelijk na de lancering van een game, maar de daling in het geval van InZoi is opvallend groot. Dit kan te maken hebben met een gebrek aan langdurige aantrekkingskracht of onvoldoende content, waardoor gamers terugkeren naar gevestigde titels zoals The Sims, die momenteel een veel hoger aantal spelers heeft.

InZoi is een game die is ontwikkeld in de geest van populaire levenssimulaties zoals The Sims. Het biedt unieke gameplay-elementen, zoals verschillende manieren om personages te laten sterven en veel vrijheid in het vormgeven van het leven van je personages. De release op Mac zou de aantrekkingskracht van InZoi kunnen vergroten en het aantal spelers weer kunnen opkrikken, vooral onder Mac-gebruikers die geïnteresseerd zijn in dit soort spellen.