It Takes Two bereikt 20 miljoen verkopen terwijl maker wijst op volgende game

Oct 17, 2024 2:42 PM

Hazelight Studios heeft aangekondigd dat hun coöperatieve avontuurspel It Takes Two meer dan 20 miljoen exemplaren heeft verkocht. Dit aantal is bijzonder indrukwekkend, vooral gezien het feit dat het spel drieënhalf jaar geleden werd gelanceerd en sindsdien diverse prijsverlagingen heeft ondergaan. Het spel, dat bekend staat om zijn innovatieve game-ideeën, werd in 2021 genomineerd voor Game of the Year en heeft talloze prijzen gewonnen, waaronder Best Family Game en Best Multiplayer Game. Sinds de lancering in 2021 zijn de verkoopcijfers gestaag gestegen, geholpen door positieve mond-tot-mondreclame en een sterke kritieken. Onlangs kreeg het spel een Switch-release, wat de verkoop verder heeft gestimuleerd. Met de aankondiging van een filmadaptatie en teaser van een nieuw gameproject, blijven de ogen op Hazelight gericht.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van It Takes Two?

It Takes Two is een unieke coöperatieve ervaring waarin spelers als Cody en May de uitdagingen van hun huwelijk onder ogen zien. Het spel biedt allerlei innovatieve gameplay-elementen die samenwerking tussen spelers bevorderen, en het is ontworpen voor twee spelers, wat zorgt voor een bijzondere sociale ervaring.

It Takes Two valt op door zijn creativiteit en de manier waarop het thema's van samenwerking en relaties combineert in gameplay. De game biedt verschillende omgevingen en gameplay-mechanismen die naadloos zijn geïntegreerd, waardoor elke speelsessie uniek aanvoelt. Hazelight Studios, opgericht door Josef Fares, heeft met It Takes Two wederom laten zien dat ze experts zijn in coöperatieve spellen, iets wat begon met hun eerdere titel A Way Out. De pizza aanpassing op de game en nu de aankomende film maken de toekomst van het franchise veelbelovend.