Volgens recente berichten is XDefiant oorspronkelijk begonnen als een nieuw Splinter Cell-spel, maar heeft zich in de loop der tijd ontwikkeld tot de huidige free-to-play first-person shooter. De ontwikkelaars van AdHoc Studio, voorheen werkzaam bij Telltale Games en Ubisoft, vertellen over hun reis en de transformatie van het project. De oprichters waren enthousiast om Splinter Cell nieuw leven in te blazen, maar de verschuiving naar games-as-a-service maakte het moeilijk om de franchise te realiseren. Ondertussen blijven fans van Splinter Cell wachten op een nieuwe titel, met de laatste release, Blacklist, al uit 2013. Een remake van het originele spel uit 2002 is in ontwikkeling, maar hierover is het sinds 2022 stil.
Wat is de geschiedenis achter de ontwikkeling van XDefiant?XDefiant begon als een nieuw Splinter Cell-project bij Ubisoft, maar onderging een verandering naar een free-to-play shooter door de nadruk van het bedrijf op games-as-a-service. De ontwikkelaars van AdHoc Studio vertellen over hun overgang van Telltale Games en hun ambitie om terug te keren naar de Splinter Cell-franchise, die al lange tijd inactief was.
Splinter Cell is een iconische stealth-action game serie, bekend om zijn spannende gameplay en intrigerende verhaallijnen. Het eerste deel verscheen in 2002 en sindsdien zijn er verschillende afleveringen en spin-offs uitgebracht. Ondanks de vraag naar nieuwe content bleef Splinter Cell de laatste jaren onderbelicht, hetgeen een sterke teleurstelling is voor de vele fans die hoopt op een vernieuwde ervaring in deze geliefde franchise.
Reacties
It's fascinating how corporate strategy can completely reshape creative visions, though I'm glad the team's passion project found its footing elsewhere. Guess we'll just have to keep waiting in the shadows for that proper Splinter Cell comeback.
Man, it's wild how many promising projects get reshuffled into live-service experiments these days. At least the devs landed on their feet with Dispatch, which seems way more their speed.