Ghost of Yōtei, de opvolger van Ghost of Tsushima, levert meer geweldige zwaardvechtactie en emotionele verhalen, maar zou beter tot zijn recht komen als een lineaire actiegame, zonder de zwakke zijmissies en het verouderde open wereldontwerp. Het spel probeert de speler mee te nemen in een avontuurlijke samurai-stijl, met een focus op actie en snelle gameplay. Een belangrijke verandering is dat het spel nu meer gericht is op verkenning, al blijft de uitvoering relatief eenvoudig met weinig uitdaging.

Wat zijn de belangrijkste verbeteringen in Ghost of Yōtei ten opzichte van zijn voorganger?

De gevechten zijn verbeterd met een verbeterde camera en een grotere verscheidenheid aan vijanden, wat zorgt voor dynamischer actie. Daarnaast is er een vernieuwd systeem voor het verkennen van de wereld, al blijft dit in de praktijk eenvoudig. Het spel is visueel indrukwekkend met mooie cinematics, maar er blijven veel repetitieve zijmissies aanwezig die de speelervaring kunnen verzwakken.

Ghost of Yōtei, ontwikkeld door Sucker Punch, is een actie-avonturenspel dat de speler in de rol plaatst van Atsu, die wraak zoekt op de Yōtei Six, een groep die haar familie heeft vermoord. Het verhaal draait om thema's van trauma en wraak, terwijl de gameplay zich richt op zwaardvechten en verkenning van een open wereld. Het spel wordt op 2 oktober 2025 uitgebracht op de PS5.