Joker 2 regisseur zegt nee tegen DC, alleen samenwerken met Warner Bros.

Oct 08, 2024 4:59 PM

Nieuwe details over de productie van Joker: Folie à Deux onthullen dat regisseur Todd Phillips afzag van samenwerking met de nieuwe leiding van DC Studios. Ondanks de recente benoemingen van James Gunn en Peter Safran als co-CEO's, werkte Phillips enkel samen met de leiding van Warner Bros. De afwezigheid van het nieuwe DC-logo aan het begin van de film wekt de indruk dat Phillips weinig interesse had in DC’s betrokkenheid. DC Studios’ logo is wel te zien aan het einde van de film. De opening van Joker: Folie à Deux was teleurstellend met slechts $37,8 miljoen, wat vragen oproept over het succes van deze sequel.

Waarom heeft Todd Phillips niet met DC Studios willen samenwerken? nTodd Phillips wilde "niets te maken hebben met DC" en koos ervoor om alleen te communiceren met de top van Warner Bros, wat duidt op zijn onvrede over de veranderingen binnen DC Studios.n

Joker: Folie à Deux is de langverwachte sequel op de bekroonde film Joker uit 2019, die wereldwijd meer dan $1 miljard opbracht. De eerste film, geregisseerd door Todd Phillips en met Joaquin Phoenix in de hoofdrol, kreeg veel lof voor zijn originele benadering van het personage van Arthur Fleck. De stevige basis van de eerste film maakt de huidige reacties en de tegenvallende box office-prestaties van de sequel des te opmerkelijker.