Just Cause-ontwikkelaar Avalanche schrapt banen en sluit studios

Jun 03, 2024 6:36 PM

Avalanche Studios, bekend van de Just Cause-games, sluit zijn studio's in New York en Montreal, wat resulteert in het ontslag van 50 werknemers. Dit besluit maakt deel uit van een reeks maatregelen om de toekomst van het bedrijf veilig te stellen. Deze sluitingen vormen 9% van de totale wereldwijde workforce van Avalanche. Ondanks de tegenslagen blijft het bedrijf toegewijd aan het creëren van geweldige game-ervaringen voor zijn spelers. De resterende studio's bevinden zich nu in Stockholm, Liverpool en Malmö. De golf van ontslagen binnen de game-industrie heeft het afgelopen jaar talloze ontwikkelaars getroffen, met grote namen zoals Sony, Microsoft, en EA die ook forse bezuinigingen doorvoerden.

Waarom sluit Avalanche Studios zijn locaties in New York en Montreal?

De sluitingen zijn volgens Avalanche Studios noodzakelijk om een stabiele en duurzame toekomst voor het bedrijf te garanderen. Deze beslissingen werden genomen ondanks de uitdagende omstandigheden en maken deel uit van bredere bezuinigingsmaatregelen binnen de industrie.

Avalanche Studios is vooral bekend vanwege de Just Cause-serie, een reeks open-world actie-avonturenspellen waarin spelers de rol van een supersoldaat aannemen om vijandelijke regimes omver te werpen. De studio heeft ook aan andere bekende titels gewerkt, zoals Mad Max en Rage 2. Ze werken momenteel aan een nieuwe Xbox-exclusive genaamd Contraband.