Katsuhiro Harada overwoog ooit Colonel Sanders voor Tekken

Sep 30, 2024 12:06 PM

In een verrassende onthulling heeft Katsuhiro Harada, de directeur van Tekken, gedeeld dat hij ooit het idee had om Colonel Sanders van KFC als speelbaar personage in de populaire vechtgame Tekken te introduceren. Hoewel het idee verrassend is, deed Harada daadwerkelijk een poging om deze iconische figuur in de game te krijgen door contact op te nemen met KFC in Japan. De reactie was echter niet positief en het voorstel werd afgewezen. Harada gaf tijdens een interview aan dat hij een “slechte blik” kreeg bij zijn verzoek, wat niet helemaal onverwacht is.

n

Tekken heeft eerder al diverse gastpersonages gehad, zoals Noctis en Akuma, maar een fastfood-icoon als Colonel Sanders zou een vreemde aanvulling geweest zijn. Dit toont de uitdagingen aan van het integreren van merkpersonages in videogames en hoe dergelijke verzoeken soms kunnen mislukken. Interessant genoeg verscheen de Colonel later wel in een dating-simulator game genaamd I Love You, Colonel Sanders! A Finger Lickin’ Good Dating Simulator.

Waarom wilde Katsuhiro Harada Colonel Sanders in Tekken?

Harada vond het idee leuk om Colonel Sanders te laten vechten, omdat het een humoristische wending zou geven aan de game, ondanks dat het uiteindelijk niet door ging.

Tekken is een iconische vechtgame-serie die voor het eerst werd uitgebracht in 1994. Met een diverse cast van personages en een diepgaand vechtmechanisme heeft het de gamingwereld enorm beïnvloed. De serie heeft verschillende vervolgen en spin-offs gehad, en blijft een belangrijk onderdeel van de competitieve gamingcommunity. De nieuwste uitgave, Tekken 8, belooft opnieuw spannende gevechten en vernieuwde gameplay, wat de interesse van zowel oude als nieuwe spelers trekt.

Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-09-30 12:12:03
It's wild to think about Colonel Sanders throwing down in Tekken—just imagine the finger-lickin' combos But with all the iconic characters already in the roster, keeping the game's tone intact is definitely a crucial consideration.