Tijdens de 10e verjaardag livestream van Kojima Productions, genaamd Beyond the Strand, werd een nieuwe update gegeven over het mysterieuze project OD. Hideo Kojima beschrijft OD als zowel een game, een film als een nieuwe vorm van media. De game, die draait op Unreal Engine 5, kreeg een nieuwe trailer en werd gepresenteerd door Phil Spencer van Xbox, die benadrukte dat het een gedurfde en unieke ervaring is. Kojima onthulde dat de game spelers wil bangmaken door het geluid van een 'klop'. OD, eerder bekend onder de werknaam Overdose, heeft nu de subtitel Knock. Deze ontwikkeling geeft een interessante blik op wat gamers kunnen verwachten van Kojima's creatieve visie.
Wat zijn de belangrijkste dingen die we weten over OD?We weten dat OD gebruikt maakt van Unreal Engine 5 en zowel een game als een film-achtige ervaring wil bieden. De nieuwe subtitel is Knock, wat refereert aan de angsten die Kojima wil oproepen bij spelers. De eerste geruchten over OD doken op in 2022. De game lijkt een horror-element te omvatten, ondersteund door een trailer met een angstaanjagende sfeer.
Hideo Kojima is een gerenommeerde gameontwikkelaar, bekend van zijn werk aan de Metal Gear Solid-serie en Death Stranding. Met OD lijkt hij zijn voorliefde voor innovatieve verhalen en interactieve ervaringen naar een nieuw niveau te tillen, wat de interesse van spelers wereldwijd wekt. Kojima's unieke combinatie van film en gaming heeft hem onderscheiden in de industrie, en fans kijken reikhalzend uit naar deze nieuwe creatie.
Reacties
Honestly, Kojima turning fear into a gameplay mechanic feels like the next evolution of interactive storytelling. Can't wait to see how the knock becomes the new water cooler moment in horror gaming.
Kojima's really blurring the lines between controller and popcorn again, huh That for all players and screamers tagline makes me think he's about to redefine jump scares for a whole generation.