Kojimas OD plaagt met sociale horrorwendingen
Dec 13, 2023 4:14 PMHet lijkt erop dat Hideo Kojima's nieuwste game OD sociale horror-elementen zou kunnen bevatten. Dit blijkt uit handelsmerkaanvragen die Kojima Productions in Japan heeft ingediend, waarbij termen zoals "Social Scream System" en "Social Stealth System" opvallen. Fans speculeren dat deze termen er op wijzen dat de game een interactieve component kan hebben waarin de acties van spelers elkaar beïnvloeden, vergelijkbaar met de "Social Strand System" uit Death Stranding. Ook is er de wens uitgesproken dat deze game niet lijkt op Silent Hill Ascension. Verder komt er een documentaire over Hideo Kojima uit op Disney+ in het voorjaar van volgend jaar. OD is aangekondigd in samenwerking met Xbox en kreeg aandacht tijdens The Game Awards met een trailer die de intentie aangeeft om een nieuwe vorm van media te creëren.
Wat weten we tot nu toe over de gameplay-mechanieken van OD?Over de gameplay van OD is nog niet veel bekend, maar er wordt gespeculeerd dat het sociale interacties tussen spelers zal bevatten, mogelijk in de vorm van systemen genaamd "Social Scream" en "Social Stealth". Deze zouden een singleplayer ervaring kunnen bieden maar tegelijkertijd interacties met andere spelers mogelijk maken, vergelijkbaar met de 'strand' systemen uit Death Stranding.
Hideo Kojima is bekend om zijn innovatieve benadering van game-ontwerp en het scheppen van diepe verhalen die vaak de grenzen van het medium opzoeken. Fans van zijn werk, in het bijzonder de Metal Gear Solid serie en Death Stranding, verwachten dan ook met veel interesse verdere details over OD. Met de samenwerking met Xbox en een documentaire op de planning, blijft Kojima zijn invloed in de game-industrie uitbreiden en vernieuwen. De combinatie van bekende concepten met nieuwe ideeën kan ons een uniek horrorspel brengen dat, net als Kojima's eerdere werken, grenzen verkent en definieert.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Kojima's knack for blending innovative gameplay with intricate storytelling is about to level up with OD's Social Scream and Social Stealth systems—can't wait to see how these mechanics will mess with our heads and maybe even challenge the boundaries between players in a whole new way. With Kojima, expect the unexpected—and I'm betting on a haunting, genre-bending experience that'll have us talking (and screaming) with our fellow gamers for years to come. 🎮👻