Hideo Kojima, de gerenommeerde ontwikkelaar van de Metal Gear en Death Stranding series, heeft onthuld hoe zijn ervaringen op de Wereldexpo van 1970 in Osaka zijn toekomstvisie en speelstijl als game-ontwerper hebben beïnvloed. In een essay legt Kojima uit dat deze expo, met zijn thema van 'Vooruitgang en Harmonie voor de Mensheid', hem blootstelde aan de diversiteit van culturen en technologieën en een levensveranderende impact op hem heeft gehad. Hij herinnert zich hoe hij in zijn kindertijd vaak de expo bezocht en was gefascineerd door de nieuwste technologische innovaties. Dit heeft hem ertoe aangezet om toekomstgerichte verhalen te creëren in zijn games, die vaak complexe thema's rond technologie verkennen.
In contrast hiermee, heeft Kojima ook zijn ervaring op de huidige Wereldexpo 2025 gedeeld, waar hij een minder opwindende toekomstvisie waarneemt. Ondanks zijn lovende woorden over de historische expo, voelt hij dat de huidige expo niet dezelfde magie of opwinding biedt. Dit roept nadenken uit over de betekenis van toekomstvisies en hoe deze evolueren door de generaties heen.
Waarom is de Wereldexpo van 1970 zo belangrijk voor Hideo Kojima?De Wereldexpo van 1970 was cruciaal voor Kojima omdat deze hem een globale en toekomstgerichte kijk op de wereld gaf, wat hem inspireerde om innovatieve en thematisch complexe games te creëren. Hij verbond zich met verschillende culturen en evoluerende technologieën, wat duidelijk naar voren komt in zijn werk.
Death Stranding en de Metal Gear series staan bekend om hun diepgaande verhalen en diverse personages. De thema's van technologie, identiteit en de gevolgen van menselijke interactie zijn prominent aanwezig, wat waarschijnlijk voortkomt uit Kojima's ervaringen tijdens die iconische expo. De wereld van zijn games is dan ook een reflectie van zijn jeugdige fascinatie voor de toekomst en de impact daarvan op de mensheid.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!