Konami heeft problemen erkend met Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, dat vandaag is gelanceerd. Voorafgaand aan de release hebben enkele reviews teleurstellende prestaties opgemerkt, vooral met de PS5 Pro-versie van het spel. Digital Foundry heeft opgemerkt dat de problemen te maken hebben met de PSSR-upscaling van de console, ondanks dat het spel over het algemeen prachtig is. In een verklaring op sociale media en Steam zegt Konami dat het "verslagen heeft ontvangen van verschillende problemen en een patch voorbereidt om deze aan te pakken". De erkende problemen hebben onder andere te maken met crashes bij specifieke acties in het spel. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater is verkrijgbaar op PS5, Xbox Series X/S en PC.
Wat zijn de bekende problemen met Metal Gear Solid Delta: Snake Eater?Bekende problemen zijn onder andere crashes die optreden na specifieke acties zoals het uitvoeren van een extra overlevingsmesaanval en het verwijderen van de Crocodile Cap terwijl deze is uitgerust. Ook kunnen er crashes optreden bij het verzamelen van voedsel in de nabijheid van een hongerige krokodil en kan de karaktermodel in de lucht blijven zweven na een rolbeweging.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater is een remake van de legendarische stealth game uit 2004 en is het derde deel in de Metal Gear Solid-serie. De originele game volgde de avonturen van Naked Snake, oftewel Big Boss, en was geprezen om zijn innovatieve gameplay en verhaal. De remake is bedoeld om de klassieker nieuw leven in te blazen met verbeterde graphics en gameplay, maar lijkt nu te kampen met technische problemen.
Reacties
Ah, the classic day one patch dance—gotta love how even remakes of masterpieces need a little extra polish. Still, props to Konami for not letting Snake’s knife skills stay broken for long.
Classic launch day jitters, but at least they're quick on the patch. Always a good sign when devs are this responsive to feedback.