Konami heeft drie nieuwe Silent Hill-games aangekondigd om aan te tonen dat het serieus is over het heropleven van deze iconische horrorfranchise. Producent Motoi Okamoto legt uit dat de onthulling van Silent Hill 2 Remake, Silent Hill f, en Silent Hill: Townfall bedoeld was om zowel oude als nieuwe fans te enthousiasmeren. Hij benadrukt dat het belangrijk is om de toekomst van de franchise te tonen, aangezien spelers niet geïnteresseerd raken als ze geen vooruitzicht zien. De Silent Hill 2 Remake heeft inmiddels wereldwijd 2,5 miljoen exemplaren verkocht en heeft een score van 8/10 ontvangen van critici. Silent Hill f heeft ook een sterke start gemaakt met 1 miljoen verkochte exemplaren, hoewel de gameplay kritiek heeft gekregen.

Waarom heeft Konami drie Silent Hill-games tegelijk aangekondigd?

Konami wilde duidelijk maken dat ze serieus zijn over het herleven van de Silent Hill-franchise en wilde zowel oude als nieuwe fans aantrekken door meerdere projecten tegelijkertijd aan te kondigen.

De Silent Hill-franchise debutte in 1999 en staat bekend om zijn psychologische horror en complexiteit. De games hebben een grote cult-status verworven door hun indringende verhalen, unieke sfeer en innovatieve gameplay. Met de recente aankondigingen probeert Konami zijn positie in de gamingwereld te heroveren door de angsten van de spelers opnieuw onder ogen te komen.