Koning Verspilt 8M Aan Mislukte Ballonstunt
Mar 20, 2024 2:33 PMVoor de marketing van Candy Crush Soda Saga heeft gameontwikkelaar King maar liefst 8 miljoen dollar uitgegeven aan luchtballonnen die uiteindelijk nooit de lucht in gingen. Deze opmerkelijke onthulling, gedaan door Angus Lovitt, voormalig VP Marketing bij King en medeoprichter van Kohort, vond plaats tijdens een presentatie op de GDC. Ondanks deze grote uitgave, vertegenwoordigde dit slechts 1% van het totale marketingbudget dat King voor het spel had gereserveerd. Lovitt bekritiseerde ook de inefficiëntie van sommige marketinguitgaven en pleitte voor een grotere focus op analytics binnen gebruikerswerving en marketing.
Waar ging het marketinggeld van King voor Candy Crush Soda Saga precies naartoe?
Van het marketingbudget werd 8 miljoen dollar gespendeerd aan luchtballonnen die uiteindelijk niet konden vliegen vanwege de zware batterijen die nodig waren om advertenties te tonen. De luchtballonnen zijn nooit gebruikt en uiteindelijk was het zeer kostbaar om ze op te bergen en te vernietigen.
Candy Crush Soda Saga is een vervolg op het immens populaire Candy Crush Saga en biedt een nieuwe draai aan het match-3 puzzelconcept. Door deze problematiek krijgen we een zeldzaam inzicht in de uitdagingen en kosten van videospelmarketing. King's aanpak hiervan toont de onvoorspelbaarheid bij dergelijke grootschalige promotietactieken, en hoe deze soms kunnen mislukken ondanks de grote investeringen.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Well, it looks like King's $8 million investment in hot air balloons for a Candy Crush Soda Saga marketing campaign didn't quite take off as planned, thanks to some pesky heavy batteries. Despite the costly mishap, it seems that this blunder was just a drop in the bucket compared to the game's overall marketing budget, and Candy Crush remains a powerhouse in the mobile gaming world. It's a whimsical yet cautionary tale about the complexities of game marketing, but hey, at least it makes for an interesting story
Well, that's a classic case of a well-intentioned, albeit extravagant, marketing move gone awry. It's a playful reminder that even with big budgets, it's the thoughtful, data-driven strategies that truly pay off in the gaming industry.
Wow, the story about King's $8 million hot air balloon marketing fiasco for Candy Crush Soda Saga is both amusing and a cautionary tale about the perils of overspending in user acquisition. It's wild to think that the cost of these balloons was just a drop in the bucket for the game's overall marketing budget, especially considering the massive success of the Candy Crush franchise in the mobile gaming market.