Naughty Dog, bekend van hun succesvolle game series The Last of Us, heeft aangekondigd dat zij hun plannen voor een multiplayer game annuleren om zich verder te concentreren op singleplayer titels. Het project, voorlopig bekend als The Last of Us Online, was in de pre-productiefase sinds Naughty Dog werkte aan The Last of Us Part 2. De studio heeft aangegeven dat het onderhouden van een live service game een te grote impact zou hebben op toekomstige singleplayer projecten. Ondanks de teleurstelling van fans, is Naughty Dog optimistisch over hun aankomende singleplayer games, waarvan er meer dan één in ontwikkeling is. Ondertussen kunnen fans uitkijken naar de nieuwe toevoegingen in The Last of Us Part 2 Remastered, die op 19 januari uitgebracht wordt.
Wat betekent de annulering van The Last of Us multiplayer project voor de toekomst van Naughty Dog?Met het schrappen van het multiplayer project blijft Naughty Dog toegewijd aan het ontwikkelen van kwalitatieve singleplayer ervaringen. De focus ligt op het ontwikkelen van nieuwe, ambitieuze singleplayer titels die voortbouwen op de reputatie van de studio.
The Last of Us, uitgebracht door Naughty Dog en Sony Computer Entertainment, is een actie-avonturenspel dat in 2013 voor het eerst verscheen op de PlayStation 3. Het spel ontving wijdverbreide lof voor het diepgaande verhaal en de emotionele karakterontwikkeling. In de nasleep van het succes, kwam The Last of Us Part 2 uit in 2020, die de verhaallijn van de personages verder verkende. Het idee voor een multiplayer versie leefde al lang binnen de community, omdat de originele game ook een populaire multiplayer modus had, bekend als Factions. Deze annulering is dus een belangrijke wending voor fans die uitkeken naar een soortgelijke ervaring in een nieuwe multiplayer context.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!