Larian Studios heeft bevestigd dat hun nieuwe game Divinity geen door AI gegenereerde content zal bevatten, ondanks het gebruik van generatieve AI in het ontwikkelingsproces. CEO Swen Vincke verduidelijkte dat alle inhoud door mensen is geschreven en dat het team streeft naar een kortere ontwikkelingstijd dan bij de populaire Baldur's Gate 3. AI wordt ingezet om ideeën te verkennen en conceptkunst te ontwikkelen, maar zal niet de creativiteit van de ontwikkelaars vervangen. Vincke hoopt dat de combinatie van AI en parallelle ontwikkeling de efficiëntie zal verbeteren.
Wat kunnen we verwachten van de nieuwe Divinity-game?De nieuwe Divinity-game belooft een turn-based RPG te worden, waarbij Larian het D&D-systeem vervangt door een systeem dat specifiek is ontworpen voor videogames. Het team streeft ernaar om deze game sneller uit te brengen dan Baldur's Gate 3.
Divinity valt binnen het genre van rollenspellen en heeft een trouwe aanhang dankzij zijn strategische gameplay en diepgaande verhalen. De vorige titels, vooral Divinity: Original Sin 2, hebben talloze prijzen gewonnen en zijn geprezen om hun creativiteit en narratieve diepgang. Fans zijn dan ook erg benieuwd naar wat de volgende iteratie zal brengen, vooral nu Larian explosief groeit en nieuwe AI-technologieën integreert in hun ontwikkelingsproces.
Reacties
Larian's stance on AI feels like a solid win for keeping that human touch in RPGs, which is key for immersive worlds. It's cool to see them using tech to speed up the grind without sacrificing the soul of their storytelling.
It's refreshing to see a major studio clearly define AI as a creative assistant rather than a replacement. This approach feels like a smart way to keep the soul of their storytelling intact while modernizing the development grind.