Quantcast
Larian onthult: De woordtelling van Baldurs Gate 3s dialogen 3 maal zo hoog als die van Lord of the Rings
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Larian onthult: De woordtelling van Baldurs Gate 3s dialogen 3 maal zo hoog als die van Lord of the Rings

Mar 21, 2024 7:21 PM

Larian Studios, het bedrijf achter de bekroonde RPG Baldur's Gate 3, heeft grote nieuws gedeeld tijdens de Game Developers Conference (GDC). Swen Vincke van Larian onthulde dat er geen plannen zijn voor uitbreidingen of DLC's voor Baldur's Gate 3, noch komt er een Baldur's Gate 4. Desondanks is er al enorm veel inhoud beschikbaar in het spel. Met een dialoog en vertelopties die samen driemaal het aantal woorden van J.R.R. Tolkien's 'Lord of the Rings' trilogie bevatten en een totale cutscene duur die twee keer zo lang is als de HBO-serie 'Game of Thrones', zet het spel een nieuwe standaard voor CRPG's. Baldur’s Gate 3 bevat naar schatting ongeveer 1.365.000 woorden en meer dan 140 uur aan cutscenes.

De Lord of the Rings-trilogie en Game of Thrones zijn beide omvangrijke verhalen in de fantasywereld. Baldur’s Gate 3 gaat hiermee de uitdaging aan om spelers voor jaren te vermaken met de diepte en breedte van zijn verhaal. Vincke gaf ook een glimp van hoe het personage Astarion er in een vroege versie van het spel uitzag als Tiefling. Ook kunnen geïnteresseerden meer te weten komen over Baldur’s Gate 3 via de recensie die het spel een 10/10 gaf en het de 'nieuwe maatstaf voor CRPG's' noemde.

Hoeveel gameplay biedt Baldur's Gate 3 in vergelijking met andere fantasy spellen?

Baldur's Gate 3 belooft een zeer uitgebreide speelervaring met ongeveer 1.365.000 woorden aan dialogen en verhalen, plus meer dan 140 uur aan cutscenes. Dit is significant meer dan vele andere fantasy spellen en zelfs meer dan gerenommeerde fantasyboeken en series.

Baldur's Gate 3 is ontwikkeld door Larian Studios, die ook bekend staat om hun eerdere spel Divinity: Original Sin 2. Zij staan bekend om hun gedetailleerde werelden, diepe verhaalstructuren en complexe karakterontwikkeling, waardoor spelers een ongekend niveau van vrijheid en keuzes hebben. Dit spel volgt die traditie en brengt een rijke en meeslepende ervaring voor liefhebbers van role-playing games.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen