LARIAN-OPRICHTER KRITISCH OVER GOOGLE STADIA DEAL
Mar 21, 2024 7:39 PMSwen Vincke, oprichter van Larian Studios, heeft tijdens een panel op de Game Developers Conference zijn bedenkingen geuit over de deal die zijn bedrijf afsloot met Google Stadia voor de ontwikkeling van Baldur's Gate 3. Destijds leek de samenwerking met het streamingplatform veelbelovend, maar Vincke bestempelt de deal nu als "echt stom" en geeft toe dat hij deze achteraf gezien nooit had moeten sluiten. De deal stelde Larian wel in staat om de CGI van het spel te bekostigen. Baldur's Gate 3 werd onthuld tijdens een Google Stadia-conferentie in juni 2019 en was voorzien van uitgebreide cinematics en een rijke verhaallijn. Het spel bevat zelfs drie keer zoveel tekst als de boeken van The Lord of the Rings en dubbel zoveel cutscene-lengte als Game of Thrones.
Ondanks deze succesvolle elementen van het spel, erkent Vincke dat het toevoegen van een extra platform tijdens de Early Access-fase niet zonder uitdagingen was. Nu Stadia niet meer bestaat, is het duidelijk dat de samenwerking niet het gewenste lange-termijn succes heeft gehad. Hoe Baldur's Gate 3 uiteindelijk een succes werd, heeft het team besloten geen DLC of een vervolg te produceren en blijft de focus op andere projecten liggen.
Voor degenen die meer willen weten over deze epische game, biedt Baldur's Gate 3 een enorme wereld vol avontuur en uitgebreide plotlijnen. De serie, die al langer bestaat dan twintig jaar, heeft zich ontwikkeld tot een icoon in het role-playing genre. Larian Studios, die ook bekend staat om hun Divinity-serie, heeft met Baldur's Gate 3 aangetoond dat ze hun vak verstaan door diepgaande verhalen te combineren met innovatieve gameplay-elementen.
Wat waren de grootste uitdagingen tijdens het ontwikkelen van Baldur's Gate 3?Het grootste uitdagingen voor het team waren het werken aan een extra platform tijdens de Early Access-fase, de hoge verwachtingen van de lange en rijke geschiedenis van de Baldur's Gate-serie waarmaken, en het ontwikkelen van een spel met meer tekst dan de The Lord of the Rings boeken en een dubbele lengte aan cutscenes vergeleken met Game of Thrones.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans