Bionicle: Masks of Power, een veelbelovend fanproject dat acht jaar in ontwikkeling was, is door The Lego Group abrupt stopgezet. Dit open-wereld actie RPG, geïnspireerd door Horizon: Zero Dawn, zou de iconische gemaskerde krijgers van Lego's Bionicle-serie tot leven brengen. De ontwikkelaars, Team Kanohi, gaven aan dat ze recentelijk werden gevraagd om het project in zijn geheel stil te leggen omdat het te zeer begon te lijken op een officieel product. Ondanks hun pogingen om het duidelijk te maken dat het om een fan-project ging, lijkt de populariteit van de game de oorzaak van deze beslissing te zijn. De studio heeft wel plannen om door te gaan met de ontwikkeling van een nieuwe game, genaamd Project Rustbound, waarbij ze de lessen van Bionicle: Masks of Power zullen toepassen.
Wat was de reden voor de stopzetting van Bionicle: Masks of Power?De stopzetting van Bionicle: Masks of Power was het gevolg van een verzoek van The Lego Group om het project volledig te sluiten, omdat het te veel begon te lijken op een officieel product. De ontwikkelaars gaven aan dat er geen verdere details werden verstrekt over deze beslissing.
Bionicle is een iconische speelgoedlijn van Lego, gelanceerd in het jaar 2001, die zich richtte op een uitgebreide mythische wereld bevolkt door gemaskerde krijgers. De franchise omvatte niet alleen speelgoed, maar ook animatieseries en videospellen. Het lijkt erop dat Lego mogelijk een eigen game rond Bionicle overweegt, wat de annulering van dit fanproject nog relevanter maakt voor de toekomst van de franchise.
Reacties
AI growing pains strike again—props to 11 Bit for quick damage control, but man, the gaming community’s AI radar is *sharp* these days. At least their Frostpunk cred buys them some goodwill while they clean this up. Kinda funny how temporary AI assets always seem to slip into the wild—devs might wanna treat AI like an unmarked spoiler from now on. Still, The Alters' premise is too intriguing to write off over this hiccup.
Oof, AI slip-ups are becoming the new 'day-one patch' drama—glad 11 Bit's owning it, but hopefully this doesn’t become a trend for studios cutting corners. Still hyped for The Alters though, their track record with storytelling usually delivers the goods. Transparency’s key, especially with AI’s rocky rep in gaming—kudos to them for course-correcting, but it’s wild how a few placeholder assets can snowball into a full-blown controversy. Here’s hoping the final game’s polish matches Frostpunk’s legacy.