Ben je benieuwd of Dragon Age zich goed zou lenen voor een televisieserie à la Fallout? Volgens de voormalig hoofdschrijver van de serie is dat geen goed idee. David Gaider ziet liever een serie die unieke elementen van games naar voren brengt en stelt dat een Dragon Age serie zonder de interactieve component blijft steken in een standaard fantasy verhaal. Interessant genoeg uitte hij wel interesse in een "David Lynch-stijl (op zuur) Disco Elysium" en zelfs een Animal Crossing politieke thriller, maar alleen als ze echt iets nieuws toevoegen en niet enkel de games herkauwen. Ondertussen genieten fans nog steeds van de Fallout-serie die onlangs de speelcijfers van zowel Fallout 4 als New Vegas omhooggestuwd lijkt te hebben.

Wat maakt een goede videogameverfilming volgens oud-hoofdschrijver David Gaider?nGaider benadrukt dat het belangrijk is om de unieke elementen van een videogame te destilleren en te vertalen naar een film of serie, iets dat meer is dan alleen een letterlijke adaptatie. Hij ziet potentieel in een creatieve benadering die de essentie van een game weet te vatten in een verhaal dat ook zonder interactie boeiend is.

De gameserie Dragon Age, ontwikkeld door Bioware, is een geliefde RPG-franchise die bekend staat om zijn diepgaande storytelling en rijke personageontwikkeling. De serie biedt een meeslepende fantasiewereld waar spelers keuzes maken die veel invloed hebben op de uitkomst van het verhaal. Dit interactieve element is cruciaal voor de ervaring en wellicht de reden waarom Gaider sceptisch is over een traditionele TV-adaptatie.