Michel Koch, de mede-oprichter van Life is Strange, heeft zijn mening gegeven over de reacties van sommige fans op de nieuwste game, Life is Strange: Double Exposure. Dit spel, ontwikkeld door Deck Nine, richt zich opnieuw op Max Caulfield en komt uit op 29 oktober. Sinds de release van de pre-order versie hebben sommige spelers hun onvrede over het verhaal geuit, wat heeft geleid tot ongepaste berichten aan de ontwikkelaars. Koch benadrukt dat kritiek geaccepteerd kan worden, maar dat haat en geweld nooit gerechtvaardigd zijn. Creatie is subjectief, en niet elke speler zal het verhaal leuk vinden, maar dat betekent niet dat de reacties zo ver moeten gaan.

Waarom zijn sommige fans zo negatief over Life is Strange: Double Exposure?

De negatieve reacties komen voort uit onvrede over de nieuwe verhaallijnen en karakterontwikkelingen die afwijken van wat fans gewend zijn. Dit heeft geleid tot ongepaste communicatie van sommige fans richting de ontwikkelaars, wat Koch heeft bestreden en benadrukt dat creatie subjectief is.

Life is Strange: Double Exposure is de nieuwste toevoeging aan de populaire franchise die zich richt op emotionele verhalen en karakterontwikkeling. De serie, bekend om zijn sterke narratieven en keuzes die echte impact hebben, heeft talloze prijzen gewonnen en heeft een grote fanbase opgebouwd. Deze game markeert een nieuw hoofdstuk voor de serie, waarbij oude personages zoals Max Caulfield terugkeren en de spelers worden uitgedaagd met nieuwe morele dilemma's en verhaallijnen. Fans zijn benieuwd hoe de ouder geworden Max zich verhoudt tot haar verleden, vooral in haar relatie met Chloe.