Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Logan-regisseur bekritiseert multi-movie universums: moordenaar van vertelkunst

Jul 25, 2024 12:07 PM

James Mangold, bekend van films zoals The Wolverine, Logan en Indiana Jones and the Dial of Destiny, heeft zijn afkeer uitgesproken voor multi-movie universes. In een recent gesprek met Rolling Stone benadrukte hij het belang van emotie in storytelling en verklaarde dat hij multiverses ziet als de dood van storytelling. Mangold geeft de voorkeur aan standalone films die zich richten op unieke verhalen en personages, in plaats van op connecties met andere films of Easter eggs. Zijn aankomende biopic over Bob Dylan, getiteld A Complete Unknown met Timothée Chalamet in de hoofdrol, belichaamt deze benadering. De film wordt in december in de bioscopen verwacht. Bovendien werkt Mangold aan Star Wars: Dawn of the Jedi, waarbij hij duidelijk maakte dat hij niet wil dat de film wordt belast door een steeds uitbreidende lore.

Waarom houdt James Mangold niet van multi-movie universes?

Mangold beschouwt multi-movie universes als de vijand van storytelling omdat ze de focus verleggen van emotionele verhalen naar intellectuele concepten zoals Easter eggs en connecties tussen films. Voor hem moet een film op zichzelf staan en emotioneel werken voor het publiek zonder afgeleid te worden door andere films.

James Mangold heeft een rijke filmografie, inclusief betrokkenheid bij populaire titels zoals Logan en The Wolverine. Logan, bijvoorbeeld, ontving lof voor zijn diepgang en emotionele verhalen, wat Mangold's visie op storytelling benadrukt. Indiana Jones and the Dial of Destiny markeert het laatste avontuur voor Harrison Ford in deze iconische rol, en wederom koos Mangold ervoor om het verhaal als een op zichzelf staand avontuur aan te pakken.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen