EA CEO Andrew Wilson heeft tijdens een winstoproep aangekondigd dat het bedrijf overweegt om advertenties in toekomstige videogames op te nemen. Hoewel er nog geen definitieve beslissing is genomen, benadrukt hij dat EA dit op een 'doordachte' manier wil aanpakken. De gamingindustrie zoekt constant naar nieuwe groeimogelijkheden en in-game advertenties zouden hierin een rol kunnen spelen. EA is geen onbekende op dit gebied; ze hebben eerder experimenten uitgevoerd met in-game advertenties, zoals in 'Need for Speed Underground 2'. Het is bekend dat sportgames goed wegkomen met het integreren van advertenties en de uitdaging ligt erin dit op een niet-intrusieve manier te doen.

Wat zijn de voor- en nadelen van het integreren van advertenties in videogames?nAdvertenties kunnen extra inkomsten genereren voor ontwikkelaars en mogelijk de gamekosten voor spelers verlagen. Het nadeel is dat het de spelervaring negatief kan beïnvloeden als het te opdringerig wordt.

Geschiedenis heeft geleerd dat 'Need for Speed Underground 2' op een revolutionaire manier gebruikmaakte van in-game reclameborden, waarmee adverteerders een jong en betrokken publiek konden bereiken. Dit was een interessante ontwikkeling in de manier waarop games niet alleen als entertainment, maar ook als advertentieplatforms kunnen functioneren.