M Night Shyamalan Onthult Studios Angst Voor Comicboekfilm

Aug 13, 2024 12:36 PM

M. Night Shyamalan heeft onthuld dat de studio achter de film Unbreakable het moeilijk vond om de film als een comicboekfilm te positioneren. In plaats daarvan werd het gepromoot als een thriller, gelijk aan zijn eerdere succes The Sixth Sense. Shyamalan legt uit dat de studio bang was dat het publiek niet geïnteresseerd zou zijn in een film over een comicboek, wat volgens hem de kracht van de film heeft ondermijnd. Unbreakable, dat het verhaal vertelt van een man die ontdekt dat hij superkrachten heeft na een ongeluk, wordt nu gezien als een invloedrijke film binnen het superheldengenre, ondanks de gemengde reacties bij de release.

Waarom was Unbreakable niet succesvol bij de première? nUnbreakable was niet succesvol bij de première omdat de marketing niet overeenkwam met de inhoud van de film. Het werd gepromoot als een spannende thriller, waardoor het publiek met verkeerde verwachtingen naar de bioscoop ging.n

Unbreakable, uitgebracht in 2000, met Bruce Willis en Samuel L. Jackson in de hoofdrollen, wordt nu vaak bestempeld als een cultklassieker. De film verkent thema's van menselijke kwetsbaarheid en de zoektocht naar identiteit binnen het kader van een superheldenverhaal. Dit unieke perspectief op het genre maakt het tot een pionier, hoewel het destijds niet de erkenning kreeg die het verdiende.