De game-industrie bruist van de spanning omtrent 2XKO (Project L), de aankomende vechtgame van Riot Games. Informatieupdates worden verwacht in de komende weken, waarin naar voren zal komen hoe 2XKO zichzelf zal financieren als free-to-play game en welke netcode zal worden gebruikt. De monetisatiestrategie staat in de schijnwerpers na de recente implementatie van een in-game winkel in Tekken 8. En met een achtergrond van kleurrijke cosmetica in andere Riot Games titels, ligt de nadruk op hoe 2XKO zich zal onderscheiden. Ook de netcode krijgt aandacht; Tony Cannon, bekend om de creatie van GGPO rollback netcode, heeft aangekondigd dat de game gebruik zal maken van 'server-based netcode'. Fans worden aangemoedigd vragen te stellen via sociale media kanalen, en de mogelijkheid tot het volgen van dev AMAs in de officiële 2XKO Discord server wordt onderzocht. Met een geplande release in 2025 is er veel om naar uit te kijken voor liefhebbers van vechtgames.

Hoe gaat 2XKO (Project L) zich onderscheiden als free-to-play vechtgame?
nDe ontwikkelaars van 2XKO (Project L) zijn van plan unieke cosmetische items aan te bieden om het spel te financieren. Met de achtergrond van League of Legends als inspiratiebron voor skins, kunnen spelers spannende en visueel indrukwekkende cosmetica verwachten. Bovendien is de belofte van een solide server-based netcode iets wat de game potentieel een sterke positie geeft ten opzichte van concurrenten.

Als extra achtergrondinformatie, 2XKO (Project L) is een nieuw project van Riot Games, het bedrijf dat zeer succesvol is geworden met hun populaire MOBA, League of Legends, en recentelijk met de first-person shooter Valorant. Met Riot's ervaring in het creëren van boeiende en competitieve spelervaringen, is er veel anticipatie voor hoe ze hun vechtgame, gebaseerd op het League of Legends universum, zullen aanpakken - vooral met betrekking tot de integratie van bekende personages en wereldbouw.