Maker van Bioshocks nieuwe spel Judas blijkt opvallend gelijk aan origineel meesterwerk, zeggen fans

Mar 27, 2024 11:48 AM

De nieuwe sci-fi actiegame 'Judas' van ontwikkelaar Ghost Story Games, geleid door BioShock maker Ken Levine, wordt vergeleken met BioShock zelf. Na een recente trailer tijdens de State of Play showcase zijn er meer gameplay impressies vrijgegeven. IGN en Geoff Keighley hebben beide een aantal uren de game kunnen ervaren en delen positieve feedback over de vertrouwde BioShock-elementen, zoals het gebruik van wapens en krachten. Levine spreekt over een flexibel verhaal dat zich aanpast aan de keuzes van de speler, een concept dat hij "Narrative LEGO" noemt. Hierdoor kan de game inspelen op onverwachte acties van de speler, iets wat in voorgaande games zoals BioShock Infinite nog beperkt was.

De setting van de game is een enorme ruimteschip genaamd de Mayflower, geleid door figuren Tom, Nefertiti en Hope. Het schip heeft de opdracht de mensheid van een verwoeste Aarde naar een nieuwe planeet te vervoeren. Over de release datum van Judas is nog niets bekend, maar fans wachten vol verwachting op wat lijkt te worden een indrukwekkende game ervaring.

Judas maakt nu al indruk op gamers die genoten hebben van de eerder uitgebrachte titels in de BioShock serie. Met zijn dynamisch aanpasbaar verhaal en bekende gameplay elementen, zou Judas wel eens een nieuwe favoriet kunnen worden onder actie-avontuurfans.

Wat is het "Narrative LEGO" principe bij de game Judas?

Narrative LEGO verwijst naar een flexibele verteltechniek waarbij het verhaal zich dynamisch aanpast aan de keuzes van de speler. Dit principe zorgt ervoor dat de game reactief is op de unieke speelwijze van elke gamer, waarbij verschillende kleinere stukjes van de game - zoals levels en verhaalelementen - door de game zelf gecombineerd worden om een samenhangende ervaring te creëren die past bij de acties van de speler.

BioShock is een reeks first-person shooters met sterke verhaallijnen en een unieke atmosfeer. Sinds de eerste release in 2007 zijn er meerdere vervolgen en uitbreidingen uitgekomen, die allemaal kritisch geprezen zijn om hun meeslepende werelden en diepgaande verhaalvertelling. Ken Levine, de bedenker van BioShock, heeft de verwachtingen hoog gezet voor Judas, gegeven de successen van zijn voorgaande creaties.