Videogame liefhebbers opgelet: er is een nieuwe game aangekondigd die liefhebbers van audiovisuele ervaringen ongetwijfeld zal aanspreken. De componist en kunstenaar Brian Gibson, bekend van de cultgame Thumper, heeft zijn nieuwste project Thrasher onthuld. Deze kleurrijke kosmische racer komt uit voor zowel PC als consoles en belooft een intense ervaring te bieden waarbij spelers met snelle, op gebaren gebaseerde besturing hun 'ruimte aal' kunnen laten evolueren van worm naar megabeest. De release staat gepland voor 2024, maar een exacte datum en specifieke consoles zijn nog niet bekendgemaakt. Fans kunnen een mix van ruimtelijke audio en haptische feedback verwachten, wat een indrukwekkende zintuigelijke ervaring moet opleveren.

Wat kunnen we verwachten van de gameplay van Thrasher?

Hoewel er nog niet veel details bekend zijn, wijst de eerste trailer op een race voor overleving, beginnend bij de oorsprong van tijd zelf. De game zal snelheid en precisie combineren met muzikale actie, iets dat we ook zagen in Thumper. Spelers kunnen een verslavend ritmisch avontuur verwachten waarbij elk level en de daarbij behorende uitdagingen specifiek ontworpen zijn voor meerdere speelsessies.

Als aanvulling, Thumper is eerder door de designer uitgebracht en werd geprezen om zijn unieke muzikale gameplay en esthetische stijl. De verwachting is dat Thrasher een soortgelijke diepgang gaat bieden met nieuwe elementen en uitdagingen voor zowel nieuwe spelers als fans van het eerste uur. De game bouwt voort op Gibsons eerdere werk waarbij het audiovisuele centraal staat. Dit zou een nieuwe standaard kunnen zetten voor hoe games ontworpen worden rondom geluid en visueel design.